9/9

4 způsoby jak si najít nové klienty

14/03/2024
Eva Chalupová

Hledání nových klientů je pro mnoho lidí (i firem) velkým oříškem. Možná nabízíte dokonalé služby či produkty, ale nejste si jisti, jakým způsobem oslovit svojí cílovou skupinu. Shrnuli jsme pro vás proto několik způsobů, jak začít s propagací své práce a najít nové zákazníky.

Zeptejte se známých nebo ostatních klientů

Můžete se zeptat známých, zda nevědí o někom kdo by mohl mít zájem o vaše služby. Také můžete zkusit svých dalších klientů, které již máte. Výzkumy ukazují, že “word-of-mouth marketing” je nejúčinnějším způsobem, jak získávat klienty nové.

Výhody

Jedná se o nejúčinnější způsob získání nových klientů. Zároveň ani vy ani zákazník nejdete úplně do neznáma.

Nevýhody

Pokud teprve začínáte, nebude to úplně snadné. Známí se vás nebudou chtít zaručit a existujícících klientů asi moc nemáte.

Vytvořte si webovou stránku 

Web s vaším portfoliem a kontaktními údaji může být skvělým prostředkem pro získání klientů. Promyslete si ale, jakým způsobem na ni dostanete návštěvnost. Zvládnete si sami dělat marketing?

Výhody

Můžete získat stabilní přísun klientů a to i v případě, že zatím nemáte příliš zkušeností. Pokud máte někoho na marketing, může to být měně pracný způsob jak oslovit vaší audienci s velkým dosahem.

Nevýhody

 Vytvořit web může být časově i finančně náročné na vývoj, správu a také následnou propagaci, pokud nechcete jen “online vizitku”.

Buďte tam, kde je vaše audience

Známé marketingové rčení zní “Pokud nejde Mohamed k hoře..” a tak dále.

Snažte se tedy zviditelnit v místech, kde se vaši potencionální klienti pohybují. Mohou to být konference, networkingové akce nebo třeba skupiny na sociálních sítích.

Výhody

Pokud se trefíte s výběrem správné komunity můžete narazit na zlatý důl potenciálních klientů. Tito lidé nejenže jsou vaší cílovou skupinou, zároveň jsou v dané oblasti již aktivní a budou mnohem více otevřeni navazování spolupráce.

Nevýhody

Opět může být náročnější časově a v případě návštěvy eventů i finančně. Zároveň si musíte vypilovat svou sebeprezentaci.

Nabídněte své služby na Projectwave

Pokud si chcete ušetřit čas, můžete nabídnout své služby na Projectwave. Naším cílem je propojovat všechny, kdo nabízejí profesionální služby v online prostoru s novými klienty.

Výhody

Nic neriskujete. Vytvořit si profil a nabídnout služby trvá pár minut. Nestaráte se o marketing, smlouvy ani fakturaci. Jasný rozsah práce, jasná cena, 100% garance platby.

Nevýhody

Bereme si provizi po úspěšném dokončení projektu.


Ať už si vyberete jakýkoliv ze zmíněných přístupů nebo třeba kombinaci několika z nich, přejeme vám hodně štěstí v hledání nových příležitostí!