9/9

FAQ - Prodejci

Jak mohu vytvořit účet na Projectwave a začít nabízet své služby?

Použijte registrační formulář “Registrace pro prodejce” a vyčkejte na potvrzení e-mailem. Po přihlášení získáte přístup do sekce pro prodejce, kde si můžete aktualizovat své údaje a začít vytvářet nabídky. Každá nabídka je před zveřejněním na webu Projectwave schvalována administrací obchodu.

Potřebuji živnost, nebo jiné oprávnění, abych mohl nabízet své služby?

Pokud provozujete soustavnou činnost za účelem výdělku a aktivně nabízíte svoje služby, je potřeba si k tomu pořídit i živnostenský list. Pokud živnost máte, je potřeba výdělek z Projectwave.cz zahrnout mezi příjmy a zdanit v rámci ročního zúčtování daně z příjmu. V případě, že živnost nemáte, je možné mít v roce 2024 příležitostný příjem do výše 50 000 Kč ročně (případně součet všech příjmů), který nemusíte danit ani uvádět v daňovém přiznání.

Projectwave nekontroluje prodejce, zda splňují oprávnění k vykonávání své činnosti. 

Jaké poplatky si Projectwave účtuje?

Vaše registrace a inzerce nabídek je zdarma. Za každou realizovanou objednávku náleží Projectwave provize dle Všeobecných obchodních podmínek. 

Jak nastavit a upravit svůj profil tak, aby byl atraktivní pro potenciální zákazníky?

Doporučujeme přidat pár vět o Vás a přidat profilovku. V popisu můžete odkázat i na Vaší webovou stránku, LinkedIn nebo sociální sítě s ukázkami prací, pokud to uznáte za relevantní. Mějte na paměti, že prezentujete sami sebe.

Jak stanovit a správně nastavit ceny za své služby?

Cenotvorba je plně v kompetenci každého prodejce. Cílem Projectwave je primárně nabízet hotové projekty jako službu. Vaším úkolem je tedy jasně definovat rozsah dodaného projektu a stanovit cenu. 
Zde je několik kroků, které doporučujeme vzít v úvahu před každou novou nabídkou:

  • Rozhodněte se o základní cenové struktuře - můžete účtovat za projekt nebo specifický úkol (doporučeno) nebo hodinově (vhodné pro konzultace)
  • Zohledněte své dovednosti a zkušenosti
  • Vytvořte více nabídek s různými cenami, které se mohou lišit detailem zpracování nebo doplňkovými službami
  • Sledujte tržní trendy

S nabídkami, a tedy i cenami, můžete flexibilně pracovat a aktualizovat je v souladu s Vaším rozvojem, stejně jako s měnícím se tržním prostředím.

Jak funguje proces objednávání a jak komunikovat s klienty?

Potvrzení o objednání služby Vám přistane v e-mailu nebo uvidíte notifikaci po přihlášení v sekci pro prodejce, kde probíhá i veškerá komunikace s klientem.
Jakmile označíte objednávku jako rozpracovanou, klient je automaticky informován o tom, že na projektu již pracujete. V rámci platformy můžete využít i chat s klientem, který doporučujeme pro výměnu informací nebo upřesnění detailů.

Kdy dostanu peníze za svojí službu? 

Peníze obdržíte vždy až po dokončení objednávky a schválení kupujícím. V prodejní sekci si zažádate o Výplatu. Můžete žádat po každé objednávce zvlášť nebo například na měsíční bázi. 

Dostanu za odvedenou službu doklad? 

Ano. V okamžiku, kdy bude provedena Výplata, obdržíte automaticky doklad o provedených službách.

Jak mohu získat dobré hodnocení a recenze od zákazníků?

Dodržte slíbené. Pokud z jakéhokoliv důvodu nejste schopni doručit objednaný projekt, komunikujte s klientem transparentně. V této situaci se někdy ocitne každý a vše se dá řešit. 

Mám možnost odmítnout objednávku? A co v případě, že nejsem schopen dokončit zakázku?

Doporučujeme těmto situacím předcházet tím, že inzerujete pouze nabídky, které máte kapacitu splnit. V rámci nabídky lze definovat dobu dodání - uvádějte vždy reálný odhad i s časovou rezervou a s ohledem na Vaše další povinnosti. Vaše nabídky také můžete kdykoli snadno vypnout/zapnout a přestat inzerovat prakticky okamžitě.

Pokud přece jen podobná situace nastane, jednejte ohleduplně směrem ke klientům. Novou objednávku lze zrušit nejpozději do 48 hodin v sekci pro prodejce označením stavu “Zrušeno prodejcem”. Pro zrušení již rozpracované objednávky kontaktujte podporu.

Jaký je postup pro stížnosti a náhrady v případě nespokojenosti zákazníka?

Doporučujeme našim kupujícím a prodávajícím, aby se pokusili spory řešit mezi sebou. Pokud se to z jakéhokoli důvodu nepodaří, bude spor řešen prostřednictvím Projecwave po kontaktování podpory.
Další informace o sporech, zrušení objednávek a reklamacích naleznete ve Všeobecných obchodních podmínkách.

Jak mohu optimalizovat klíčová slova ve svých nabídkách pro lepší viditelnost?

Důkladně popište detail služby, používejte oborovou terminologii a relevantní fráze. 

Je možné nabízet slevy nebo akce pro opakující se zákazníky?

Projectwave aktuálně takovou možnost nenabízí.

Můžu mít více než jednu nabídku a jak to ovlivní mé výsledky?

Ano a tento přístup vřele doporučujeme. Můžete tak oslovit odlišné cílové skupiny nebo nabídnout řešení v různých cenových hladinách. Zvýšíte svoji viditelnost ve více kategoriích a máte jedinečnou příležitost otestovat, které nabídky fungují nejvíce a na ty se následně zaměřit.

Jak zruším svůj účet na Projectwave?

Pokud si přejete smazat svůj účet, kontaktujte prosím naší podporu.

FAQ - Kupující

Jak najdu vhodného profesionála pro svou zakázku?

Použijte stejný přístup jako při výběru běžného produktu na e-shopu. Porovnejte si detaily nabídek, cenu, profily jednotlivých prodejců. V případě dražších zakázek doporučujeme kontaktovat prodejce předem (“Položit dotaz” v detailu nabídky) a zjistit dodatečné informace.

Jaký je proces objednání služby a jak mohu komunikovat s prodávajícím?

Vzhledem k povaze nákupu a následné komunikaci s dodavatelem je nezbytné se pro objednání služby registrovat. 
Doporučujeme komunikovat s dodavatelem výhradně skrze platformu. U každé nabídky je možnost “Položit dotaz” prodejci ještě před objednáním služby a lze si tak vyjasnit dodatečné informace.
Proces objednání služby je obdobný jako objednání libovolného produktu na e-shopu. Službu platíte okamžitě, prodávající obdrží platbu až po doručení služby. Notifikace o změně stavu objednávky obdržíte e-mailem. 

Můžu se předem seznámit s prací prodávajícího pomocí jeho portfolia nebo ukázkových prací?

Samozřejmě. Pokud nenajdete požadované odkazy na profilu prodejce, doporučujeme kontaktovat prodejce předem (“Položit dotaz” v detailu nabídky).

Jak funguje platba za objednanou službu a jaké platební možnosti jsou k dispozici?

Platba za objednanou službu probíhá okamžitě, stejně jako v případě běžného nákupu online v e-shopu. Dodavatel služby obdrží platbu na svůj účet až po dodání Vámi objednané služby. Detaily platebních podmínek jsou součástí Všeobecných obchodních podmínek. 
Aktuálně lze platit platební kartou.

Co mám dělat, pokud nejsem spokojený s výsledkem poskytnuté služby?

Po předání služby prodejcem máte 48 hodin na schválení nebo zamítnutí zakázky. V případě zamítnutí svůj postoj zdůvodněte a požádejte dodavatele o opravu či doplnění zakázky.

Svojí zpětnou pak můžete sdělit ostatním v recenzi a hodnocení služby. 

Pro minimalizaci takových situací doporučujeme dodržet následující:

  • Mějte jasno, jestli uvedená nabídka zahrnuje přesně to, co potřebujete
  • Pokud si nejste čímkoli jistí, kontaktujte dodavatele předem
  • V případě časově náročnějších projektů požádejte dodavatele o mezivýstup nebo náhled řešeného projektu. I pracovní verze dokáže napovědět, zda se bude výsledek blížit Vašim představám

Doporučujeme našim kupujícím a prodávajícím, aby se pokusili spory řešit mezi sebou. Pokud se to z jakéhokoli důvodu nepodaří, bude spor řešen prostřednictvím Projecwave po kontaktování podpory.

Jak mohu hodnotit a recenzovat prodávajícího?

V rámci naší platformy můžete hodnotit pouze objednávky (nikoli prodávající), které jste u nás zakoupili. Nelze se vyjadřovat k nabídkám, které jste si neobjednali, i když je nabízí dodavatel, se kterým máte zkušenost z jiného projektu.

Je možné požádat o úpravy nebo změny v dodané práci a jaký je postup v takovém případě?

Po předání služby prodejcem máte 48 hodin na schválení nebo zamítnutí zakázky. V případě zamítnutí svůj postoj zdůvodněte a požádejte dodavatele o opravu či doplnění zakázky. Pokud se jedná o drobné úpravy nebo změny nepřekračující rozsah projektu, má dodavatel povinnost službu doplnit. 

Můžu získat slevu nebo nabídku při opakovaném objednání od stejného prodávajícího?

Projectwave aktuálně takovou možnost nenabízí.

Jaký je průměrný časový rámec pro dokončení zakázky a mohu požádat o urychlení?

Rozsah zakázek je velmi individuální. Doba dodání může být definována prodejcem u konkrétní nabídky. V případě speciálních požadavků kontaktujte prodejce předem a ujistěte se o jeho kapacitě. 

Jak se vypořádat s případnými konflikty nebo nedorozumění s prodávajícím?

Doporučujeme našim kupujícím a prodávajícím, aby se pokusili spory řešit mezi sebou. Pokud se to z jakéhokoli důvodu nepodaří, bude spor řešen prostřednictvím Projecwave po kontaktování podpory.

Co dělat, pokud prodávající neodpovídá nebo nedodržuje dohodnuté termíny?

Je nám líto, že jste se dostali do této situace. Kontaktujte naší podporu a pokusíme se s Vámi vše vyřešit. 

Můžu komunikovat s prodávajícím mimo platformu Projectwave?

Můžete, ale my to nedoporučujeme. V případě potenciálních sporů je vhodné mít přehlednou komunikaci na jednom místě. V opačném případě nemůžeme garantovat řešení situace ke vzájemné spokojenosti.

Lze rozšířit objednávku v průběhu již rozpracované zakázky?

Nejjednodušší formou je dokoupit od prodávajícího další objednávku, případně dokoupit dodatečné hodiny, pokud je dodavatel nabízí. 

Je možné získat refundaci a jak to funguje v případě nespokojenosti s poskytnutou službou?

Pokud je objednávka zrušena (z jakéhokoli důvodu) před započetím práce, platba bude vrácena na účet kupujícího. V případě rozpracovaných zakázek kontaktujte podporu.
Po předání služby prodejcem máte 48 hodin na schválení nebo zamítnutí zakázky. V případě zamítnutí svůj postoj zdůvodněte a požádejte dodavatele o opravu či doplnění zakázky.
Svojí zpětnou pak můžete sdělit ostatním v recenzi a hodnocení služby. 

Vaše další dotazy posílejte na podpora@projectwave.cz